Hari Kedua Stock Take

Assalamualaikum.

Hari ini ialah hari Rabu 301220. Setelah sekian lama menunggu, akhirnya gaji bulan ini baru dibayar. Sepatutnya gaji dibayar pada 252120. Tapi tak sangka bulan ni lambat sungguh company ni bayar gaji, Semua pekerja dah runsing sebab ada yang nak bayar duit kutu lah, duit sewa rumah lah, duit kereta lah, bayar bil lagi dan lain-lain. Tapi aku masih lagi bersyukur, sekurang-kurangnya aku masih lagi dibayar gaji.  

 

Ok, hari ini merupakan hari kedua stock take. Seperti semalam, kami bersarapan pagi dan mendengar taklimat daripada Manager werehouse. Semua kumpulan sambung ke lokasi mereka seperti semalam, dan ada yang ke kawasan baru. Kumpulan aku, bersama manager werehouse, masuk ke dalam kawasan Production untuk menyemak samada barang yang telah dikeluarkan dari werehouse, kuantitinya tidak jauh beza dengan apa yang masih ada di dalam production.

 

Kami memasuki kawasan primary production, Block B (solid and powder medicine production area) dan Block C (liquid and cream medicine production area). Setelah selesai menyemak di kedua-dua kawasan tersebut, kami keluar dari kawasan primary production dan bergerak menuju ke kawasan secondary production. Kawasan primary merupakan kawasan bancuhan ubat-ubatan, dan kawasan secondary merupakan kawasan bungkusan ubat-ubatan tersebut.

 

Setelah selesai kesemua tugasan kami, kami kembali semula ke werehouse untuk mengira kuantiti yang telah dikira oleh kesemua kumpulan dan membuat semakan terakhir. Setelah selesai semua tugasan tersebut, kami menuju ke kantin untuk menjamu seler, sebagai belanja atas usaha kami selama dua hari ini. Terima kasih kepada yang sudi belanja.



 

Kemudian, pada malamnya, aku berlatih tarannum, tapi style berbalas instagram story dengan sepupu aku. Sambil-sambil tu aku main game dan layan Running Man. Sekian.

 




Zahid Hymni.

0 comments: