Pemergian seorang Lautan Ilmu di Maahad Ahmadi

Assalamualaikum Warahmatullah...

Alhamdulillah kita masih dapat hidup pada hari ini.Tetapi pada 31 Oktober 2011 bersamaan hari Isnin, Maahad Ahmadi telah kehilangan seorang tenaga pengajar yang telah lama berkhidmat iaitu Ustazah Khairah binti Hariz JPK HEM MANS.



Ustazah Khairah telah menghilang semenjak 3 bulan yang lepas. Ini suatu berita yang mendukacitakan buat semua anak didiknya semenjak 19 tahun yang lalu hingga sekarang. Kami seolah-olah tidak dapat menerima pemergian Ustazah Khairah yang mengejut ini.

Beliau banyak meluangkan masa dalam mendidik anak muridnya sehingga faham dan tidak pernah ada rasa jemu sekalipun. Semoga beliau berada di tempat yang diredhai bersama para solihin.

["Kaulah teman, kaulah sahabat, kaulah kakak yang banyak memberi nasihat kepada adik-adik guru muda, kaulah ibu kepada anak-anak di aspuri bumi tarbiyah, kaulah pendidik yang gigih menanda ribuan skrip saban tahun, kaulah rakan sekerja yang kritikal dalam setiap perkara, kaulah yang TERBAIK menjadi suri tauladan kepada anak-anak bumi tarbiyah mengenal erti pengorbanan dan mengerti erti perjuangan. Akan ku bawa misi kita bersama, tatkala saat akhir kita berbicara, " cg..kita orang lama kat Maahad Ahamdi ni, kita kena bimbing anak-anak di sini menjadi insan hebat, ni lah (Maahad Ahamdi) satu-satunya tempat anak-anak mendapat pendidikan agama terbaik di Negeri Sembilan.." Demikianlah kata-kata akhirnya bersama ku. Thanks to Allah, give us a true friendship, thanks to Allah give us a caring teacher. Moga Allah memberikan yang terbaik untuk allahyarhamah Ustazah Khairah bte Hariz"]= nukilan Cg Mohamad bin Aspari.

Al-Fatihah...

0 comments: