Berhari Raya :D

Assalamualaikum..



Lama dah tak update. Insya-Allah kali ini cerita pasal raya. Pada raya pertama iaitu 1 Syawal, saya dan keluarga serta jiran tetangga bersembahayang hari raya di Surau Hulu Kampung Jalan Enam Kaki, Beranang.

Selesai solat dan mendengar khutbah Hari Raya, kami terus ke tanah perkuburan untuk menziarahi sanak-saudara dan ahli keluarga yang telah meninggal dunia. Saya dan keluarga pergi ke kubur belah ibu dahulu besoknya baru sebelah ayah.




Kemudian kami pulang ke rumah kerana seperti tahun2 sebelumnya rumah saya akan penuh. Jadi kami membuat persiapan awal.



Mula-mula camtulah keadaan rumah saya. Tapi tak lama lepas itu, rumah itu dikunjungi oleh saudara-mara dan jiran tetangga.





Pada hari berikutnya baru kami dapat keluar berjalan. Banyak juga duit raya yang saya dapat.





Sekian sahaja coretannya. Assalamualaikum.

P/S: gambarnya kecil sahaja yeeee... kamera ade masalah, sebab tu pakai hp lama... jd kecik la gambar eh.. MyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.Com

0 comments: